“Bir bilgisayar oyunu ne kadar gerçekçi olabilir ki!”

Artırılmış gerçeklik ürünleri ile oyunun ne kadar içerisinde hissederseniz uygulamalar o derece başarılı sayılıyor.

Hele bir de oyunun içerisinde gerçek bedeniyle var olmak ve bir yandan da hikayeye yön vermek olursa.

Yapay zeka teknolojisinin kullanımında işlerin nereye gidebileceği hakkında bir fikirden yola çıkılmış.

Yapay zeka ile geliştirilmiş robotların yaşadığı bir kasabada, her şeyin serbest olduğu bir oyun.

Gerçek hayatta kanunlardan ya da ahlak kurallarından dolayı yapılamayan şeylerin yapılabilir hale geldiği bir yer.

İnsanın içindeki vahşetin suistimal edildiği.

 

Zenginlerin kişisel tatminleri uğruna yapabilecekleri.

Önceleri ufak tefek yazılım hataları ya da kullanıcılardan (yani müşterilerden) kaynaklanan hatalar.

Yazılım üzerinde bir kaç güncelleme

Makinelerin yapay zekaları ile kendi kendilerine öğrenmeye başlamaları.

Kodlarına sadık kalarak yaşayan karakterlerin doğaçlamayı arttırmaları.

 

Ne Söylüyor

  • Westworld dünyasından makineleri bu hale getiren kod nasıl bir kod?
  • Duyguları olmayan bir makine duygusal düşünme gücüne sahip olursa neler yapabilir?
  • Bu şartlarda hala kontrol edilebilir mi?
  • Sadece fişlerini çekerek makinelerden kurtulabilmek mümkün mü?
  • Hiç bir etik kaygısı taşınmasa dahi “makine insanların” suistimal edilmesinin insanlara olumsuz etkisi ne?

Yönetmen : Jonathan Nolan
Oyuncular : Evan Rachel Wood, Jeffrey Wright, Ed Harris, Anthony Hopkins
Yapım       : 2016 –
IMDb        : 8,9

TEILEN

Bir Cevap Yazın